Regulamin
Regulamin usługi zamawiania dań
Regulamin określa zasady zamawiania posiłków, rejestracji użytkowników, dowozu, płatności za zamówiony posiłek dostępny na stronie restauracjapolitechnika.pl.
- Definicje;
Restauracja: podmiot, prowadzący działalność gospodarczą w zakresie gastronomii.
Dane Restauracji: Al. Politechniki 8 , 93-590 Łódź
Oferta: asortyment posiłków oferowana przez restauracjapolitechnika.pl
Konsument; rozumiany jako student, pracownik naukowy Politechniki Łódzkiej
Zamówienie: oświadczenie woli składane Restauracji przez Konsumenta za pośrednictwem strony w zakresie m.in. skonkretyzowanego wyboru posiłków, ustalenia miejsca dowozu, uiszczenia opłaty za usługę
Logowanie: oznacza rejestrację użytkownika w zakładce zaloguj celem złożenia zamówienia.
Usługa: Czynności oferowane Konsumentowi przez Restauracjapolitechnika.pl za pośrednictwem strony w tym w szczególności: publikacja Oferty, zbieraniu zamówień, realizowania dowozu, uiszczania opłat tytułem realizacji usługi na rzecz Restauracji.
System płatności on line: Serwis przelewy24 należy do PayPro S.A ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań NIP: 779-236-98-87 REGON: 301345068 Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydz. Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego Nr KRS 0000347935, wysokość kapitału zakładowego: 5 476 300,00 zł, wpłacony w całości jest operatorem płatności, dzięki któremu dokonasz zapłaty za usługę (zamówione jedzenie). Proces związany z działaniem serwisu określa regulamin dostępny pod adresem https://www.przelewy24.pl/regulamin.
- Dane podmiotu prowadzącego restauracjapolitechnika.pl
Paweł Leńczuk prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą Alex Paweł Leńczuk z siedzibą
93-552 Łódź ul. Przyszkole 19/1 NIP 7292276007.We wszystkich sprawach dotyczących realizacji usług możesz skontaktować się: pocztą tradycyjną pod adresem 93-552 Łódź ul. Przyszkole 19/1 lub za pomocą wiadomości e-mail: kontakt@restauracjapolitechnika.pl
- Postanowienia ogólne
Regulamin świadczenia usługi zamówienia posiłków wiąże stronę tj. Restaurację jak i Konsumenta. Restauracja informuje, iż realizują usługę drogą elektroniczną (on-line) , świadczy ją w rozumieniu art. 8 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną
- Zasady świadczenia usług drogą elektroniczną
Rozpoczęcie świadczenia Usług przez Restaurację następuje z chwilą rozpoczęcia korzystania przez Konsumenta ze strony restauracjapolitechnika.pl a co za tym idzie przyjęcie do wiadomości i akceptację warunków określonych w Regulaminie.
Konsumenci mają możliwość zarejestrowania się na stronie w zakładce ZALOGUJ – utworzenia Konta na skutek podania w formularzu rejestracyjnym dostępnym na stronie internetowej: www.restauracjapolitechnika.pl w zakładce „Rejestracja” swojego imienia, nazwiska, numeru telefonu, adresu poczty elektronicznej oraz hasła. Do aktywacji Konta niezbędnym jest kliknięcie przez Konsumenta i zaznaczenie (obligatoryjnie) tzw. checkboxów w zakresie zatwierdzenia regulaminu, polityki prywatności a dodatkowo (opcjonalnie) wyrażenia zgody na otrzymywanie informacji o charakterze marketingowym w zakresie oferowanych usług, promocji etc. Konsument nie ma obowiązku założenia konta na stronie restauracjapolitechnika.pl. W tym wypadku usługa realizowana jest poprzez zakładkę ZAMÓW. Konsument zobligowany jest do wyboru oferty , określenia miejsca dowozu z dostępnego menu, dokonania płatności.
Użytkownik może wystąpić z żądaniem wystawienia faktury VAT składając za pośrednictwem formularza kontaktowego dane niezbędne do wystawienia dokumentu księgowego zgodnie z przepisami ustawy o podatku od towarów i usług art. 106e ust. 1
Konsument może zrezygnować ze świadczonych Usług w każdym czasie.
Usunięcie Konta danego Konsumenta następuje na skutek wniosku złożonego przez niego w formie pisemnej na adres: Wólczańska 215 93-005 Łódź, za pomocą poczty elektronicznej na adres kontakt@restauracjapolitechnika.pl lub też formularza kontaktowego dostępnego pod adresem https://www.restauracjapolitechnika.pl/pl/kontakt.
Restauracja ma prawo do natychmiastowego usunięcia Konta danego Konsumenta, w sytuacji rażącego naruszania przez niego postanowień regulaminu, w tym w szczególności: podania nieprawdziwych/fałszywych danych podczas procesu rejestracyjnego - jeżeli nie zaprzestaje on przedmiotowego działania pomimo wyznaczonego przez Restaurację w tym zakresie terminu - nie krótszego niż 7 dni.
Restauracja nie ponosi odpowiedzialności za niemożność wykonania Usługi na rzecz Konsumenta na skutek działania siły wyższej.
Korzystanie przez Konsumentów z Usługi, jest możliwe wyłącznie przy pomocy podłączonego do sieci Internet komputera klasy PC, Mac lub innego urządzenia przenośnego typu smatfon, tablet, wyposażonego w przeglądarkę̨ internetową
W ramach korzystania z Usługi, niedozwolone jest dostarczanie przez Konsumenta treści o charakterze bezprawnym, w tym w szczególności:
- danych i informacji spreparowanych w sposób stwarzający ryzyko naruszenia bezpieczeństwa systemu informatycznego lub stabilności działania strony https://www.restauracjapolitechnika.pl/pl
- informacji naruszających jakiekolwiek dobra Restauracji lub osób trzecich;
- innych danych i informacji naruszających bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa, w tym w szczególności treści pornograficznych, odwołujących się do rasizmu, nacjonalizmu, faszyzmu, czy też propagujących przemoc.
Każdy Konsument ma obowiązek postępować zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawnymi oraz zasadami współżycia społecznego.
Restauracja zastrzega sobie, iż wszystkie wiadomości i materiały dostępne na stronie restauracjapolietchnika.pl są objęte ochroną prawa autorskiego. Konsument ma prawo do korzystania z nich jedynie w ramach przeglądania, składania zamówień. Kopiowanie, zwielokrotnianie, rozpowszechnianie w Internecie i inne formy korzystania z materiałów i wiadomości umieszczonych na stronie wykraczające poza granice dozwolone prawem jest zabronione.
- Oferta
Restauracja oferuje dania (posiłki) dostępne w zakładce MENU na stronie https://www.restauracjapolitechnika.pl/pl/menu. Restauracja wskazuje, iż przygotowane posiłki mogą zawierać składniki wywołujące alergie lub inne działania niepożądane. W przypadku takich Konsumentów, ten zobowiązany jest do bezpośredniego kontaktu telefonicznego z Restauracją aby określi/wyeliminować niektóre składniki. Restauracja nie ponosi odpowiedzialności w sytuacji kiedy Konsument nie powiadomi wcześniej Restaurację o tym fakcie.
- Realizacja umowy
Umowa może być prawidłowo wykonana przez Restaurację wyłącznie pod warunkiem podania przez Konsumenta prawidłowych i pełnych danych kontaktowych podczas składania Zamówienia jak i jej opłacenia za pośrednictwem operatora płatności wskazanego w Regulaminie. W przypadku błędu po stronie Konsumenta np. w zakresie miejsca dostarczenia należy niezwłocznie skontaktować się telefonicznie z Restauracją celem poprawy wskazanych wcześniej błędnych informacji
Po złożeniu Zamówienia przez Konsumenta, Konsument winien być dostępny za pośrednictwem telefonu lub poczty elektronicznej dla Restauracji, zgodnie z danymi kontaktowymi wskazanymi przy składaniu Zamówienia. W przypadku braku kontaktu z Konsumentem w momencie dostarczenia posiłków i braku możliwości ich przekazania, Restauracja nie ponosi odpowiedzialności za nieodebrane w ten sposób zamówienie.
Konsument może dokonywać zamówienia od poniedziałku do piątku w godzinach od 11 do 16. Prognozowany czas od momentu prawidłowo złożonego zamówienia wraz z jego opłaceniem wynosi ok 30 minut. Prognozowany czas może uleć zmianie w przypadku nagłych i nieprzewidzianych okoliczności o których Restauracja nie miała wiedzy w momencie składania zamówienia przez Konsumenta.
Jeżeli Konsument zdecyduje się na realizację Umowy poprzez samodzielny odbiór zamówionych posiłków, winien on zgłosić się w tym celu i o wskazanej godzinie do punktu odbioru zamówień Restauracji doliczając czas 30 minut na przygotowanie posiłku od momentu złożenia zamówienia. W przypadku opóźnienia w odbiorze Restauracja skontaktuje się z Konsumentem ustalając inne czas odbioru.
W chwili odbioru zamówienia Restauracja może zweryfikować i potwierdzić zgodność danych Konsumenta składającego zamówienie i Konsumenta odbierającego zamówienie. Potwierdzenie tożsamości jest istotne z punktu widzenia realizacji samej umowy jak i jej rzetelności i prawidłowości. Konsument ma obowiązek podania danych składanych w momencie zamówienia, okazać dokument potwierdzający jego tożsamość.
W przypadku odbioru zamówienia w restauracji oraz dowozu posiłków doliczana jest opłata za opakowanie: 1 zł i 0,50 zł.
- Odstąpienie od umowy
Odstąpienie od zawartej Umowy przed rozpoczęciem jej faktycznej realizacji jest możliwe bez podania jakiejkolwiek przyczyny poprzez kontakt telefoniczny z Restauracją. W tym wypadku Konsument zobowiązany jest do kontaktu z Restauracja celem ustalenia zwrotu wpłaconych środków. Zwrot środków nastąpi w ciągu 7 dni roboczych na rachunek bankowy Konsumenta. W przypadku podjęcia się przez Restaurację realizacji umowy np. rozpoczęcie przygotowania posiłków na podstawie art. 38 pkt 1 ust. 4,5 ustawy o prawach konsumenta odstąpienie od umowy przez konsumenta nie będzie możliwe.
- Płatność
W momencie zawarcia Umowy zgodnie z postanowieniami pkt. 6 Regulaminu, po stronie Konsumenta powstaje obowiązek płatności na rzecz Restauracji ceny wynikającej z Zamówienia. Podana w Zamówieniu cena stanowi całkowitą cenę jaką Zamawiający zobowiązany będzie zapłacić w tym obowiązujący podatek oraz koszt dostawy oraz wszelkie inne opłaty i należności pobierane przez nas od Konsumenta. Konsument wywiązuje się ze wskazanego powyżej obowiązku na skutek skorzystania z oferowanego operatora płatności. Restauracja przy usłudze zamawiana posiłków realizuje tylko płatność on line.
- Reklamacja i sposób jej rozpatrywania
Reklamacje Konsumentów dotyczące Zamówienia lub realizacji Umowy winny być składane bezpośrednio do Restauracji z wykorzystaniem jej danych kontaktowych dostępnych na stronie. Po otrzymaniu przez Restaurację reklamacji zostanie ona niezwłocznie rozpatrzona, jednak nie później niż w terminie dwóch tygodni od dnia jej otrzymania. Restauracja przekaże treść rozpatrzonej reklamacji na wskazane w treści reklamacji dane kontaktowe lub na podany przez niego podczas zgłoszenia adres mailowy.
- Właściwość sądu
Sądem właściwym do rozpatrywania spraw z zakresu świadczonych usług jest sąd właściwy miejscowo według przepisów prawa polskiego. W przypadku pozwów kierowanych przeciwko konsumentom Restauracja wytoczy powództwo do sądu właściwego dla miejsca zamieszkania osoby fizycznej.
Restauracja oświadcza, iż będzie dążyć do polubownego rozstrzygnięcia sporu. W tym również za pośrednictwem platformy Komisji Europejskiej. Platforma ta dostępna jest pod adresem: http://ec.europa.eu/odr
- Dane osobowe
Restauracja przetwarza dane osobowe Konsumentów w zakresie opisanym postanowienia polityki prywatności dostępnymi na stronie https://www.restauracjapolitechnika.pl/pl/polityka_prywatnosci. Dane osobowe Konsumentów składających i realizujących zamówienia będą przechowywane przez okres 5 lat licząc od końca roku, w którym upłynął termin płatności podatku ze względu na istniejący obowiązek prawny tj. art. 70 i 86 ustawy ordynacja podatkowa
Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.10.2023 r. Restauracja zastrzega sobie prawo do zmiany treści Regulaminu. O każdej zmianie użytkownicy zostaną powiadomieni poprzez opublikowanie nowej treści Regulaminu na 3 dni przed wejściem w życie zmienionych zapisów. W przypadku zmiany Regulaminu dalsze korzystanie z usługi zamawiania posiłków przez Konsumenta jest możliwe i stanowi jego akceptację w momencie składania zamówienia.